Juist nu het leven veelal digitaal plaatsvindt, is de behoefte aan verbondenheid groot. 2 op de 5 jongeren voelt zich wekelijks eenzaam, zo bleek uit eerder onderzoek van EenVandaag. In december startte de awareness campagne van ABN AMRO en Young Impact waarmee er meer dan 600.000 jongeren zijn bereikt. Om dit grote maatschappelijke probleem verder op te pakken, naast alle andere belangrijke offline acties, is er in samenwerking van Young Impact en FutureNL een lessenreeks ontwikkeld (mogelijk gemaakt door ABN AMRO) om dit probleem op een duurzame manier aan te pakken.
Met de gratis lessenreeks #Nofilter worden docenten geholpen om onderwerpen als Geluk, Verbinding en Eenzaamheid bespreekbaar te maken. De koppeling wordt gelegd tussen het offline en online leven. Aan het einde van de lessenreeks komen de leerlingen concreet in actie tegen eenzaamheid. De lessenreeks bestaat uit vijf lessen en een challenge welke geschikt zijn voor onderbouw in het Voortgezet Onderwijs. Inmiddels hebben 75 scholen zich al ingeschreven!
Ontwikkel jouw digitale vaardigheden en kom in actie tegen online eenzaamheid! #Nofilter
Schrijf je hier in voor het gratis lespakket!
Neem contact met ons op via: