Spotlight

Fenne maakt impact met Appie

Fenne (20) is naast haar studie teamleider bij Albert Heijn, waar wij als Young Impact een samenwerking mee hebben. Dankzij deze samenwerking zijn er teamleiders van Albert Heijn opgeleid tot Young Impact-trainer om zo ook Young Impact-workshops aan andere collega’s binnen Albert Heijn te kunnen geven. Fenne besloot zich aan te melden en heeft sindsdien al verschillende workshops gegeven. Tijdens deze workshops komen de medewerkers van Albert Heijn samen met Young Impact in actie voor hetgeen zij belangrijk vinden. Fenne vond het erg mooi om te zien hoe Albert Heijn hiermee iets kan betekenen voor de buurt.

 

‘Het enthousiasme van iedereen geeft zoveel energie’

Vorig jaar heeft Fenne zich voor het eerst aangemeld als trainer bij Young Impact. Ze solliciteerde op een vacature en uiteindelijk werd ze uitgekozen. Ze volgde een training van Young Impact en al snel gaf ze verschillende workshops. Toen er werd gevraagd of ze het jaar daarna ook weer mee wilde doen zei ze gelijk ja. Fenne vertelt: ‘’Ik vind het echt superleuk om de trainingen te geven en voor een groep te staan. Iedereen in de groep is vrijwillig aanwezig bij de workshops en voor de meeste medewerkers is het de eerste keer dat ze zoiets doen. Het enthousiasme en de positieve feedback die je terugkrijgt van de groep, dat geeft energie om door te gaan en om nog meer workshops te geven.’’

 

 

Out of the box denken

Volgens Fenne hebben veel medewerkers van Albert Heijn op voorhand nog geen verwachtingen bij de workshop. Ze hebben er misschien al wel iets van meegekregen, maar ze hebben nog niet echt een concreet idee. Over de workshops zegt Fenne: ‘’Het is gewoon leuk dat de medewerkers op het eind allemaal tevreden naar huis gaan. Ik vind het heel gaaf als mensen gaan brainstormen en dat ze dan samen echt supertoffe dingen bedenken. Ook dingen die ik nooit had durven bedenken, omdat je soms best wel binnen de perken denkt.’’ Het viel Fenne op dat juist de jonge medewerkers met allerlei gekke en toffe ideeën komen tijdens het brainstormen en dat die soms ook echt uitvoerbaar zijn. Fenne: ‘’Dat vind ik hele leuke en creatieve momentjes.’’

 

 

Iets betekenen voor de buurt

Albert Heijn wil het verschil maken in de buurt. Hier doen ze al een aantal dingen voor, maar ze wilden nog echt iets extra’s doen. ‘’Wij hebben natuurlijk mega veel jongeren in dienst. Vandaar dat de visies van ons en Young Impact mooi bij elkaar passen. Wij wilden verschil maken in de buurt en Young Impact gelooft in de kracht van jongeren die verschil kunnen maken. Dus zo zijn we eigenlijk een beetje bij elkaar terecht gekomen’’, zegt Fenne. Ze vindt het erg mooi dat Albert Heijn de medewerkers de kans kan geven om iets voor een ander te doen en een ander te helpen.

Fenne vertelt: ‘’Het is de jongeren tijdens alle workshops gelukt om iets te organiseren. We hadden bijvoorbeeld een keer voor een groep ouderen een high tea georganiseerd en daarna een bezoekje gebracht aan een boerderij.’’ Een andere inspirerende challenge voor Fenne, was dat jongeren van een middelbare school een dag hadden georganiseerd waarop ze lessen gaven die ouderen konden volgen. Bijvoorbeeld een les techniek, computeren of design. Fenne: ‘’Ik hoop dat ik nog veel meer trainingen mag geven in de toekomst en dat we samen met z’n allen de wereld een stukje mooier kunnen maken.’’

BEKIJK HIER EEN VIDEO VAN DE CHALLENGE

Over Nadine Keulaars

Nadine is junior marketing medewerker bij Young Impact en brengt de bijzondere verhalen van jongeren in beeld.

Bekijk meer Spotlight

Om onze website veilig te houden en goed te laten functioneren, worden cookies gebruikt. Zo kun jij op een veilige en fijne manier onze website bezoeken. Voor meer informatie, check ons privacybeleid.