Nieuws

ABN AMRO en Young Impact: aandacht voor de positieve kracht van de jongerengeneratie

ABN AMRO en Young Impact: aandacht voor de positieve kracht van de jongerengeneratie
Terug naar het overzicht Lisa Waterman | 2 februari 2021
Na een coronajaar, waarin niets liep zoals gepland, zetten ABN AMRO en Young Impact de samenwerking niet alleen voort, maar breiden deze zelfs uit. De reden? “Deze generatie heeft het zwaar en verdient onze aandacht: ze zijn onze toekomst.”

Het zijn de woorden van Sander Bestevaar, hoofd Brand Activation en Events bij ABN AMRO. De bank verlengt de samenwerking met Young Impact, jongerenactivator pur sang. De insteek is net even anders dan het afgelopen jaar: ABN AMRO blijft hoofdsponsor van Young Impact Day, de landelijke actiedag voor jongeren, maar verrijkt het partnership verder met een aantal gezamenlijke initiatieven. Zo worden niet alleen medewerkers van de bank ingezet als coach voor de genomineerden van de Young Impact Awards, maar zal er ook een impact-programma worden gestart op aan ABN AMRO verbonden hockeyclubs. Bij alle gezamenlijke activiteiten ligt de focus op de thema’s Klimaat en Gelijke Kansen: “Een insteek die volledig in lijn is met de hernieuwde strategie van de bank, waarin duurzaamheid en social impact hoog in het vaandel staan,” aldus Bestevaar. “Dit partnership illustreert daarnaast hoe ABN AMRO zich meer en meer richt op de generations to come.”

Ik doe ertoe
“Corona en de grote zorgen van deze tijd, zoals het klimaat en eenzaamheid, hakken er zwaar in bij jongeren in Nederland. Maar wat veel mensen niet weten is dat deze generatie wel degelijk een enorme drive heeft om maatschappelijke impact te maken. Juist door hierop in te spelen en jongeren de mogelijkheid te bieden om op een laagdrempelige manier iets goeds te doen, krijgen ze meer perspectief én het gevoel dat hun mening en acties ertoe doen. Juist dat is essentieel,” zegt Wendy Kakebeeke, directeur van Young Impact.

Wat doet Young Impact?
Young Impact is een jongerenorganisatie die in vier jaar tijd is uitgegroeid tot één van de grootste spelers op het gebied van maatschappelijk bewustzijn onder jongeren in Nederland. Hun missie: zoveel mogelijk jonge mensen in actie laten komen, voor een ander of voor de wereld. Na uitgebreid onderzoek heeft Young Impact eind 2020 vijf centrale thema’s benoemd die momenteel top of mind zijn bij jongeren: klimaat, gelijke kansen, diversiteit, gezondheid en maatschappij. Deze thema’s worden op meerdere manieren door het jaar heen geladen. Zo is er een impactprogramma op honderden scholen, zijn er school take-overs die een hele school voor één dag onderdompelen in de wereld van impact maken en het Young Impact Island, een inhoudelijk jongerenkamp in de zomervakantie. De climax van het jaar is Young Impact Day, op 2 juni 2021. Tijdens deze dag zullen duizenden jongeren in actie komen. Dat kunnen ze doen op of rond het centrale festivalterrein, maar ook gewoon thuis! De uitreiking van de Young Impact Awards in de vijf categorieën vormt één van de hoogtepunten. Young Impact Day wordt extra geactiveerd via een online campagne en een grote nationale challenge, waar alle jongeren aan kunnen deelnemen.

Een wereld te winnen
ABN AMRO heeft een heldere maatschappelijke ambitie die relevanter is dan ooit: een schone en gelijkere wereld achterlaten voor onze kinderen. De jongeren die Young Impact in beweging brengt en een podium biedt, dragen hier met hun nieuwe ideeën en frisse energie een steentje aan bij en geven broodnodige hoop voor de toekomst.

Door Lisa Waterman

Lisa zet haar communicatie skills in om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk jongeren en scholen kennis maken met Young Impact.

Gerelateerde artikelen

Heb je vragen?

Neem contact met ons op via: