Nieuws

De maatschappelijke waarde van Young Impact

De maatschappelijke waarde van Young Impact
Terug naar het overzicht Ana Glavas | 14 mei 2021

Steeds meer organisaties gebruiken de 17 Sustainable Development Goals (SDG’s) om bij te dragen aan grote maatschappelijke vraagstukken. Met de Social Handprint maakt MAEX de bijdrage van organisaties aan de SDG’s eenvoudig inzichtelijk. Dit jaar heeft Young Impact voor de eerste keer een Social Handprint gemaakt. Wat blijkt? Ondanks dat een groot deel van fysieke ontmoetingen in het schooljaar 2019/2020 niet mogelijk waren, hebben we toch veel impact gemaakt. De resultaten van onze maatschappelijke waarde delen we graag met je!

Over de methode
De Social Handprint is een methodiek die de positieve bijdrage van een organisatie aan de 17 SDG’s in kaart brengt. Deze informatie wordt uitgedrukt in een interactieve visualisatie en in euro’s. De Social Handprint richt zich vooral op het achterhalen van de waarde van maatschappelijke initiatieven. Dit kan bijvoorbeeld gebruikt worden om de impact van de organisatie te managen, door actief te sturen op duurzame doelen. Als Young Impact zijnde vinden we het belangrijk om onze impact te meten.

Directeur Wendy Kakebeeke: “Wij geloven dat jongeren nu al het verschil maken en elke actie en ieder initiatief telt. We willen ervoor zorgen dat de programma’s die we hebben en de activiteiten die we organiseren, een zo groot mogelijk maatschappelijk rendement opleveren.”

 

Maatschappelijke waarde Young Impact

 

De resultaten
De waarde bestaat uit impact op de samenleving en uit impact op jongeren. Uit de Social Handprint blijkt dat we op bijna alle SDG’s actief zijn. Vooral op de SDG’s 10 (Ongelijkheid verminderen), 8 (Waardig werk en economische groei) en 4 (Kwaliteitsonderwijs). Dat is grotendeels te danken aan ons scholenprogramma en onze inspanningen rondom de Maatschappelijke Diensttijd (MDT). Daar zijn we enorm trots op.

De gerealiseerde impactwaarde voor het projectjaar 2019/2020 is €1.630.000. Deze impactwaarde is een indicatie van het totale bedrag dat belanghebbenden besparen of bereid zouden zijn te betalen voor dergelijke diensten en effecten.

Wil je meer weten? Download het volledige rapport via onderstaande button!

Download rapportage

Door Ana Glavas

Ana verzorgt de communicatie richting partners en stakeholders en werkt in een uitvoerende rol aan de reputatie en naamsbekendheid van Young Impact.

Gerelateerde artikelen

Heb je vragen?

Neem contact met ons op via: