Partners

Medewerkers ABN AMRO coachen ambitieuze jongeren

Medewerkers ABN AMRO coachen ambitieuze jongeren
Terug naar het overzicht Selma | 21 januari, 2022

ABN AMRO is hoofdsponsor van de Young Impact Awards en biedt voor het tweede jaar op rij alle genomineerden gratis coaching aan. Deze ambitieuze jongeren gaan tot het uiterste om de wereld mooier te maken met hun initiatief: echte rolmodellen dus. ABN AMRO matcht iedere genomineerde met een medewerker, waarna zij een half jaar met elkaar aan de slag gaan om het initiatief uit te vergroten. Young Impact sprak met Lotte van ABN AMRO over haar samenwerking met Wail Kherazzi.

Jij bent de coach van Wail, de winnaar van een Young Impact Award. Hoe zijn jullie gekoppeld aan elkaar?
”Op basis van de achtergrond van Wail en zijn hulpvraag is door ABN AMRO de connectie gelegd met mij. Wail won een Young Impact Award omdat hij een apparaat programmeerde waarmee oudere mensen gemakkelijker anderhalve meter afstand konden houden. Het apparaat geeft met een simpel piepje aan wanneer je te dicht bij iemand staat. Dit heeft hij via zijn bedrijf WailSalutem gerealiseerd. Hij is heel technisch aangelegd en heeft een passie voor programmeren. Wij waren een logische en goede match vanwege onze technische achtergrond.”

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Young Impact⚡ (@youngimpactnl)

Hoe ziet zo een coachingstraject eruit?
”Het coachingstraject duurt ongeveer een half jaar. Om de zoveel weken spreken we met elkaar af. We bepalen zelf wanneer en hoe lang dit is. Dit spreken we af rekening houdend met mijn werkuren en de schooluren van Wail. Dus op frequente basis valt dit wel mee. Maar ook tussendoor maak ik graag tijd voor hem als hij ergens mijn hulp bij nodig heeft. Wail zocht mij vaak op met vragen en kwam met ideeën. Het is echt een heel erg gedreven jongen. Bijzonder om te zien.”

Wat bied jij hem als coach?
”Het is veel meer dan alleen kennis over technologie en data. Een coach biedt ook levens- en werkervaring. Ik merkte al snel dat hij heel erg gewillig was om zo snel mogelijk, zo veel mogelijk te bereiken. Naast alle kennis, ervaring over data en techniek heb ik hem ook met project planning, timemanagement en het overkoepelende leiderschap kunnen steunen. Vanuit het bedrijfsleven denk je vaak aan je klant en dat is iets waar hij nog niet zo veel ervaring mee had. Dit is iets waar ik hem zeker mee kon helpen. Nadenken over zijn netwerk, hoe je het beste contact legt met anderen en jezelf positioneert.”

Wail over het coaching traject: ”Ik heb dit coaching traject als erg positief en effectief ervaren. Lotte  stond altijd voor me klaar klaar om mijn vragen te beantwoorden en advies te geven. De gesprekken hebben mij geholpen on duidelijk inzichten te krijgen in verschillende onderwerpen. Ik zou haar zonder aarzelen aanraden aan iedereen die een goede coach zoekt!”

Wat heb jij van Wail geleerd?
”Ik ben zelf ook nog maar 29 dus leer nog steeds heel veel. Wail zijn frisse blik en vermogen om met nieuwe ideeën te komen, daar leer ik veel van. Ook is dit de eerste keer dat ik coach ben van een jongere via Young Impact. Wat ik op het begin opmerkte is dat Wail extreem ambitieus is. Als ik kijk naar hoe hij dit wilt bereiken en wat voor een plannen en ideeën hij allemaal heeft, zie ik dat hij echt een doorzetter is. Heel mooi om te zien en zeker heel leerzaam. Dat hij op zo een jonge leeftijd al met zulke grote dingen bezig is, is heel bewonderenswaardig.”

Wat is het mooiste wat je hebt meegemaakt in je coachingstraject?
”Wat ik zelf de leukste herinnering aan ons traject vind, is toen Wail samen met zijn vader naar het ABN AMRO hoofdkantoor kwam. We hebben namelijk vooral digitaal afgesproken in verband met de maatregelen. Maar één keer heb ik Wail fysiek op ons kantoor kunnen ontmoeten. Dat vond ik heel erg leuk. Want je zag hoe vet het was voor Wail. Zo een groot gebouw, zo een groot kantoor, daar stond hij dan echt even van te kijken. Iets wat voor mij alweer heel normaal was, was een hele toffe ervaring voor hem. En vooral dat we elkaar in ieder geval een keer hebben kunnen ontmoeten, dat maakte het tastbaarder.”

Wat is het resultaat van jouw coaching op Wail/zijn plannen?
”Vooral richting communicatie en stakeholdermanagement hebben we heel erg veel veranderd en voor elkaar gekregen. Zo kwam Wail met het idee of hij eens betrokken kon worden bij een ABN AMRO video en is hij in de Firestarters campagne terecht gekomen. Die is heel gaaf geworden. Hij is ook heel actief op social media, neemt andere mensen mee in zijn berichten en reageert veel op berichten. Dus ik ben al heel trots om te zien hoe erg hij daarin is gegroeid en hoe bewust hij hiermee bezig is.”

 

Maandelijkse inspiratie, mooie verhalen van jongeren en interessante trends volgen van de maatschappelijke wereld? Schrijf je hier in voor de nieuwsbrief van Young Impact.

Door Selma

Selma zorgt voor de online zichtbaarheid van Young Impact

Gerelateerde artikelen

Heb je vragen?

Neem contact met ons op via: