Initiatief met een missie
De samenwerking tussen ABN AMRO en Young Impact is een van de projecten waarmee de bank invulling geeft aan haar maatschappelijke betrokkenheid. Als sponsor heeft ABN AMRO de mogelijkheid om de weg naar een duurzame wereld met gelijke kansen voor iedereen te versnellen. Dit doet ABN AMRO in kunst & cultuur, in sport en dus ook in samenwerking met Young Impact. De beweging die maatschappelijk impactvolle jongeren starten, willen zij vergroten en versnellen. Dat doet de bank door sponsor te zijn van Young Impact Day en de Young Impact Awards, door coachingstrajecten aan te bieden aan impactmakers en hen met financiële middelen en een groot netwerk vooruit te brengen.
“We geloven dat jongeren de kracht hebben om verandering teweeg te brengen. Het is bijzonder om te zien hoe zij zich inzetten om de maatschappij verder te brengen en als partner ondersteunen we hen daar graag bij”, zegt Sander Bestevaar, Hoofd Partnerships, Evens & Foundations bij ABN AMRO. “Ons doel is om jongeren te blijven inspireren om een positieve bijdrage te leveren. Erkenning en ondersteuning is daarbij heel belangrijk.”