Nieuws

Duizenden jongeren vierden hun impact tijdens Young Impact Day

Duizenden jongeren vierden hun impact tijdens Young Impact Day
Terug naar het overzicht Selma | 3 juni, 2022

Gisteren vierden duizenden jongeren hun impact tijdens Young Impact Day in de Maassilo te Rotterdam. Alle aanwezige jongeren hadden een kaartje verdiend door zich het afgelopen jaar actief in te zetten voor de samenleving. Tijdens het jaarlijkse evenement zijn bijzondere initiatieven in de spotlight gezet en traden bekende artiesten op, zoals Flemming, Kris Kross Amsterdam en Josylvio. Young Impact Day is in het leven geroepen door Young Impact.

Inspirerende verhalen
Alle jongeren die met Young Impact in actie zijn gekomen, zijn uitgenodigd voor het jaarlijkse evenement om samen hun impact te vieren. Zij hebben bijvoorbeeld kaartjes geschreven voor mensen die eenzaam zijn of een dagje uit georganiseerd voor leeftijdsgenoten met een beperking. Tijdens het evenement, waarvan ABN AMRO hoofdsponsor is, verschenen bekende artiesten en sprekers op het podium. Zo sprak rapper Josylvio de jongeren toe over geloven in jezelf en het najagen van dromen.

De line-up bestond daarnaast uit Kris Kross Amsterdam, Zoë Livay, Sigourney K. en Jasper Demollin. Flemming sloot de show af met een verrassingsoptreden en de presentatie van de show was in handen van YouTubers Marije Zuurveld en Kalvijn. De aanwezige jongeren genoten volop en keerden geïnspireerd huiswaarts.

Kalvijn: ”Fantastisch om te zien dat er zoveel jongeren enthousiast zijn om op een positieve manier impact te maken. Ik vond het een eer om hen op deze manier iets terug te geven!”

Young Impact Day
Fotografie: Raymond van Mil

Impact door het hele land
Young Impact reist het hele jaar langs scholen en organisaties om jongeren te stimuleren hun talenten in te zetten voor een ander. Daarnaast worden jaarrond landelijke campagnes georganiseerd zoals recent de succesvolle #BedvoorBed actie waarbij jongeren geld ophaalden voor Oekraïense vluchtelingen. 

Young Impact organiseerde gisteren voor het zesde jaar op rij een evenement voor jongeren die zich inzetten voor de maatschappij. In het laatste jaar voor de coronapandemie vond het evenement plaats in Rotterdam Ahoy voor bijna tienduizend aanwezigen. Dit jaar konden er drieduizend jongeren aanwezig zijn bij het evenement. Wendy Kakebeeke, directeur Young Impact: “Wij zijn super blij dat het evenement weer op grotere schaal kon plaatsvinden. Deze jongeren hebben een fantastische avond gehad. Hopelijk kunnen we het volgend jaar nóg groter vieren!”

Young Impact Day
Fotografie: Laura Siliquini

Partners
ABN AMRO is hoofdsponsor van Young Impact Day en vindt het belangrijk om te investeren in ambitieuze en betrokken jongeren die het verschil maken. “We hebben de afgelopen jaren gezien hoeveel impact deze jonge generatie nu al maakt. Met het mogelijk maken van Young Impact Day kunnen we deze jongeren iets teruggeven en hen tegelijk inspireren en motiveren om door te gaan, om zo samen impact te blijven maken,” aldus Sander Bestevaar, hoofd Sponsoring & Events bij ABN AMRO. Young Impact Day werd ook mede mogelijk gemaakt door de maatschappelijke diensttijd (MDT).

Bekijk hier de eerste beelden:

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Young Impact⚡ (@youngimpactnl)

Door Selma

Selma zorgt voor de online zichtbaarheid van Young Impact

Gerelateerde artikelen

Heb je vragen?

Neem contact met ons op via: