Blog

Onze nieuwste campagne: ‘Supersize your impact’

Als je het over jongerenmarketing hebt, dan heb je het ook al snel over social media. Dat is binnen Young Impact niet anders. Niet als doel opzich, maar als middel om dagelijks met jongeren in gesprek te gaan over impact en veel betrokkenheid te creëren. Inmiddels telt onze online community al meer dan 30.000 jongeren en blijven we dagelijks groeien. Dit heeft voor een rijke database van jongeren gezorgd die we opnieuw kunnen informeren en enthousiasmeren voor ons Young Impact XL-programma. Dat doen we met onze nieuwste campagne: Supersize your impact.

 

Het stopt niet buiten het klaslokaal

Al sinds het begin van Young Impact maakt social media een belangrijk deel uit van onze marketingstrategie. Het geef ons de mogelijkheid in contact te blijven met jongeren zodra ze het klaslokaal verlaten en ze bovendien aan het merk Young Impact te binden. Zo kunnen we jongeren over een langere periode inspireren en blijvend laten participeren. Binnen onze community delen we bijzondere verhalen en laten we zien hoe het voelt om impact te maken. Belangrijker nog dan de grootte van een online community is de betrokkenheid ervan bij je merk. Gelukkig realiseren we met onze verhalen altijd een relatief hoge betrokkenheid en vindt er mooie interactie plaats.

Het ene verhaal zet het andere verhaal in beweging

Goede content is uiteraard de key van ons succes en wat contentformats betreft, blijven we doorontwikkelen. Momenteel variëren we met een scala van goede user generated content tot professioneel videomateriaal en verhalen vanuit onze ambassadeurs. Inmiddels begint onze YouTube-serie #IMPACTMAKERS een begrip te worden binnen Young Impact, waarbij we met een reporter het land doorreizen om de mooiste challenges in beeld te brengen. Op deze manier geven we de verhalen van jongeren een podium en kunnen zij weer andere jongeren inspireren om in actie te komen. Het ene verhaal zet het andere verhaal in beweging.

 

Waar doen ze het voor?

In ons nieuwe XL-programma gaan jongeren een stap verder. Ze gaan werken aan een eigen projectplan, ontmoeten daarbij verschillende leeftijdsgenoten, ontwikkelen hun eigen rol binnen een groep en ontdekken waar zij goed in zijn. Klinkt goed, he? Toch zijn er sterke boodschappen nodig om jongeren hiervoor te enthousiasmeren. Deze doelgroep is grillig en veel organisaties vechten om een stukje van hun tijd. Daarom hebben wij veel onderzoek gedaan naar de drijfveren van jongeren. Zo ontdekten we bijvoorbeeld dat zij behoefte hebben aan houvast en ondersteuning om belangrijke keuzes te maken, bijvoorbeeld bij de keuze van een vervolgstudie.

 

Een hoofdrol voor Snap en Insta

Vanuit die inzichten hebben we onze campagne Supersize your impact en de bijbehorende boodschappen ontwikkeld. Daarnaast hebben we inmiddels veel kennis op het gebied van online jongerenactivatie die we binnen dit project optimaal kunnen benutten. De komende maanden gaan we deze campagne actief uitzetten via social media. Hierbij zullen vooral Instagram en Snapchat een hoofdrol krijgen. Het is de eerste keer dat we actief jongeren gaan werven voor een programma en daarmee is dit voor onszelf ook een spannende try-out! De eerste resultaten vallen echter niet tegen: na zeven dagen hebben we al meer dan 300.000 jongeren bereikt met onze boodschappen.

Over Elmay Claassen

Elmay is onze Content & Community Marketeer en zorgt ervoor dat heel Nederland kan meegenieten van de impact van jongeren.

Bekijk meer Blog